Feedback, czyli jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej. Wśród pracowników wielu organizacji krąży powiedzenie, że „dobry feedback jest jak Yeti - wszyscy o nim słyszeli i nikt go nie widział”. Ta trochę szydercza myśl odzwierciedla smutną prawdę, że mimo iż informacja zwrotna jest bardzo potrzebna, mimo iż menadżerowie znają jej użyteczność, a ludzie na różne sposoby domagają się jej stosowania, to jednak w codziennej pracy zbyt mało doświadcza się tego typu rozmów. A przecież informacji zwrotna, czyli feedback, to narzędzie o bardzo wielu zastosowaniach. Pomaga w uczeniu, rozwoju, dbaniu o motywację, budowaniu dobrej komunikacji i lepszej współpracy w zespole. Jest prostym w teorii, a w praktyce bardzo skutecznym sposobem wywierania wpływu na innych ludzi. Dzięki owej wszechstronności i użyteczności warto jest, żeby było nawykowym zachowaniem każdego lidera. Obejrzyj film i dowiedz się jak udzielać konstruktywnego feedbacku. Poznaj najczęstsze pułapki, które utrudniają przyjęcie informacji zwrotnej. Dowiedz się, dlaczego niektóra forma komunikatów zachęca, a inna odrzuca ludzi od skoncentrowania się na treści i wzięcia odpowiedzialności za zmianę swoich zachowań. https://www.youtube.com/watch?v=y8Tw2LC6jMA Transkrypcję treści z nagrania znajdziecie tu: Transkrypcja YT #16 - Jak konstruktywnie udzielać feedbacku pdf Warto znać. Jeżeli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i rozumienie omawianych zagadnień. Warto abyś sięgnął po poniższe pozycje: „W co grają ludzie” Eric Berne – książka, dzięki której zyskasz więcej świadomości o tym co dzieje się w relacjach między ludźmi. Wiedza w niej zawarta pozwala łatwiej radzić sobie w sytuacji presji, roszczeń  czy manipulacji. „Docenić konflikt” Wojciech Gut i Jerzy Haman – pozycja o negocjacjach, która zawiera też ważne wytyczne odnośnie feedbacku. „Porozumienie bez przemocy” Marshall Rosenberg – pozycja o ludzkiej komunikacji oraz między innymi o mechanizmach udzielania i odbierania feedbacku.   Zachęta do zostawienia komentarza Co o tym sądzisz? Jaką ty widzisz wartość w udzielaniu feedbacku? Jak wygląda sytuacja z dawaniem konstruktywnych informacji zwrotnych w Twojej organizacji? Co rekomendujesz innym? Podziel się swoimi opiniami w komentarzach.